برگزاري سومين دوره مهارت آزمايشگاهي فناوري نانو

یکشنبه, 20 دی 1394 10:55

  برگزاري سومين دوره مهارت آزمايشگاهي فناوري نانو مشهد مقدس دي ماه 94

 

ضمن تقدير و تشكر از باشگاه دانش آموزي نانو، اداره آموزش و پرورش ناحيه 3 مشهد، مدیریت محترم  و همكاران عزيزمان در  پژوهش‌سرای دانش آموزي ملاصدرا؛ به اطلاع مي رساند با عنايت خداوند متعال سومين دوره مهارت آزمایشگاهی فناوری نانو با هدف توانمندسازی کارشناسان آزمایشگاه‌های دانش آموزی شبکه توانا با حضور بیش از 70 نفر از کارشناسان محترم کشور در مورخ 16 و 17 دی‌ماه سال جاری در محل پژوهش سراي مذكور برگزار گرديد.

پس از برگزاری آیین افتتاح سومین دوره مهارت آزمایشگاهی کارشناسان شبکه توانا، آقای دکتر حمید دلاوری عضو هیئت علمی گروه نانو دانشگاه تربیت مدرس به تدریس مبانی و تاریخچه نانو پرداخت که این بخش شامل معرفی علوم و فناوری نانو و کاربردهای آن در زندگی روزمره بود.

عصر همان‌روز کلاس آموزش تئوری کار با دستگاه‌های الکتروریسی و التراسونیک توسط خانم دکتر صبور و آقای مهندس گیلانی برگزار شد. گفتنی است؛ به‌زودی فایل ارایه این کارگاهها برای دسترسی کارشناسان آزمایشگاه‌ها در سایت باشگاه قرار خواهد گرفت.
در غروب روز نخست دوره، میهمانان به میزبانی پژوهش‌سرای ملاصدرا برای انجام زیارت به حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف شدند.

نشست هم‌اندیشی مسئولین و کارشناسان پژوهشسراهای دانش‌آموزی و مسئولین دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و باشگاه نانو نیز با موضوع مشکلات پژوهشسراها شامگاه روز نخست به مدت 3 ساعت در محل اسکان شرکت‌کنندگان برگزار شد.

روز دوم نشست با گروه‌بندی کارشناسان به دو گروه 35 نفره آغاز شد و کارشناسان در دو آزمایشگاه مجزا به همراه مدرسان فناوری نانو، خانم دکتر صبور، آقای مهندس علی‌نژاد، آقای مهندس گیلانی و خانم مهندس احمدی، به آموزش و انجام عملی دو آزمایش که در آن از دستگاه‌های الکتروریسی و التراسونیک استفاده می‌شود، پرداختند.

در این بخش کارشناسان بعد از توضیحاتی که توسط اساتید ارائه شد، خود به کار با دستگاه‌ها پرداختند تا در صورت برخورد با هر مسئله و سوالی بتوانند از راهنمایی اساتید بهره‌مند شوند. عصر روز دوم نیز، کارشناسان همچنان در دو گروه به انجام سری سوم آزمایشات درج شده در کتاب ارائه شده از پیش به آنها، پرداختند.

شایان ذکر است، آیین گشایش این دوره، صبح روز چهارشنبه 16 دی‌ماه با حضور مسئولین استان و میهمانانی از دفتروزارت آموزش و پرورش در محل پژوهشکده تعلیم و تربیت عباس‌زادگان مشهد برگزار شد.


- گروه امور پژوهش سراهاي دانش آموزي  استان خراسان رضوی




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : پژوهش سرا
تاریخ : سه شنبه 6 بهمن 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










پژوهش سرای مرحوم مقید
شرح فعالیتهای علمی و پژوهشی دانش آموزان فریمان

<-PostContent->
::ادامه مطلب::

+نوشته شده در <-PostDate->ساعت<-PostTime->توسط <-PostAuthor-> | |